Heldagstur med Kunstudvalget til Museet KØN og Museet Ovartaci

Valgmenighedskirken, Skolegade 29, 7500 Holstebro Valgmenighedskirken
Skolegade 29

Heldagstur med Kunstudvalget til Museet KØN og Museet Ovartaci

Vi starter dagen med samlet at køre i bus til Aarhus hvor vi får en guidet rundvisning på Museet KØN og derefter tid på egen hånd i museets udstillinger.

KØN sætter fokus på kønskultur og debatterer kønsproblematikker, ligestilling, krop og seksualitet. Museets vision er at skabe nysgerrighed, dialog, refleksion og viden om kønnets betydning; historisk, aktuelt og i fremtiden. Derfor beskæftiger KØN sig med kønnenes kulturhistorie i et bredere perspektiv og involverer alle på tværs af køn.

Derefter har vi fået fornøjelsen af, at tilbyde en guidet rundvisning på Museet Ovartaci, der er åbnet i nye lokaler efter at være flyttet fra Risskov.

Med sin 56 år lange indlæggelse og sin særegne kunst er Ovartaci indbegrebet af såvel institutionen som historien om friheden i, at kunne udtrykke sig gennem kunsten.

INDERST INDE er vi alle langt ude

- der er mere i galskaben end du tror

Museum Ovartacis udstilling åbner døren til en forunderlig verden, hvor museets to samlinger sammen aktualiserer emner og tematikker om det menneskelige sind.

Udstillingen rejser spørgsmål, der søger at udfordre gæsterne på gængse forestillinger og fordomme og opfordre til dialog om svære emner.

Efter besøget ved Overtaci kører vi tilbage mod Holstebro.

Tidspunkt: lørdag d. 15.6

Program:

Kl. 8.00: Vi kører med bus fra Valgmenighedens kirkes parkeringsplads. Der serveres kaffe/the og et rundstykke i bussen.

Kl.10.00: Rundvisning på Museet KØN med efterfølgende tid på egen hånd

Kl. 11.45: Opsamling og kørsel til Museet Ovartaci

Kl. 12.00: Frokost i Cafeen på museet Overtaci

Kl. 13.00 Rundvisning på Museet Ovartaci med efterfølgende tid på egen hånd

Kl.15.00: Opsamling og kørsel retur til Holstebro, der serveres kaffe på hjemturen. Vi forventer at være retur senest kl. 17,00.

Med i prisen er: Bus, kaffe/the og rundstykke i bussen, entre og rundvisning på Museet KØN, frokost med 1 sodavand på museet Ovartaci, entre og rundvisning på Museet Ovartaci, kaffe/the på hjemturen.

Medlem: Kr. 295,-

Ledsager: Kr. 735,-

Efter sidste tilmeldingsfrist er tilmeldingen bindende.

Der kan kun købes en billet til medlemspris, resten er til ledsagerpris.

Kunstudvalget

gitte.hebsgaard@hotmail.com