Læderkursus med Stine P Aflyst

Campus Sct. Jørgen, Døesvej 54B, 7500 Holstebro Campus Sct. Jørgen
Døesvej 54B

Læderkursus med Stine P Aflyst

Er du også vild med kernelæder?

Læder er in som aldrig før og ses overalt i mode- og bybilledet. På dette kursus kan du designe og forarbejde lækre accessoires i kernelæder efter eget valg – til dig selv og din bolig.

Kurset er for alle, både begyndere og øvede.

Kurset begynder med en fælles introduktion og en lille fast startopgave, hvorved I kommer igennem de grundlæggende teknikker inden for læderfremstilling og sadelmagersyning (i hånden), såsom udskæring af læderet, farvning, opmærkning af huller, syning, kanter og efterbehandling mm., så I bliver klædt godt på til at lave jeres egne skønne produkter.

Derefter arbejder I med jeres egne idéer/designs, og Stine P. gennemgår løbende teknikker ud fra jeres ønsker og behov.

Det kan være en god idé på forhånd at gøre sig nogle tanker om designs/modeller. Stine P. har mange modeller og mønstre klar – bl.a. div. punge, mobilcovers, div. småting, julepynt, notes omslag, penalhuse, kosmetikpung, clutches, skuldertasker, crossovers, shoppere i forskellige størrelser, æsker, jagtstol mm. Man når længst, hvis man kan gøre brug af en af Stine P.´s mønstre/modeller. Alternativt er det en god idé selv at have kigget på mønsteret inden vi mødes, eller i hvert fald vide, at det tager en del tid at konstruere et mønster, som derved går fra selve ”produktionstiden”.

Stine P. har alt nødvendigt værktøj og udstyr til rådighed og ligeledes materialer. Fællesudgifter (til farve, tråd, fedt, mønstre osv.) udgør 75,- pr. mand som afregnes sammen med øvrigt materialeforbrug lørdag, gerne via mobilepay. Materiale forbrug vil typisk ligge fra 200,- til 5-600,- (hvis man fx laver en stor shopper).

Det kan evt. være en god idé at medbringe et forklæde/tøj der må blive beskidt :-)

Kurset finder sted begge dage i lokaler på Campus Sct. Jørgen - Døesvej 54b – 7500 Holstebro.

Kurset er i tidsrummet fredag kl. 16-21 og lørdag kl. 9-16

Pris: 560 kr. for begge dage – inkl. aftensmad og drikke fredag, samt frokost og drikke lørdag.

Kurset er kun for medlemmer af Personaleforeningen.

Tilmelding er bindende efter sidste tilmeldingsfrist.

Kunstudvalget

heidi.ebsen2@holstebro.dk