Se filmen BASTARDEN i Apollon

Anlægsvej 4
7600 Struer

Se filmen BASTARDEN i Apollon

Se filmatiseringen af Ida Jessens bog "Kaptajnen og Ann Barbara".

Den fattige soldat Ludvig Kahlen ankommer i 1755 til den golde Jyske hede med et eneste mål; At følge kongens kald om at opdyrke jorden og derved selv opnå rigdom og ære.
Men Kahlen får hurtigt en fjende. Den nådesløse godsejer, Frederik De Schinkel, som er enehersker på egnen, mener, at heden tilhører ham og ikke kongen.
Da De Schinkels fæstebonde stikker af sammen med sin hustru Ann Barbara og søger tilflugt hos Kahlen, sætter godsejeren alt ind for at drive Kahlen væk og samtidig få en grusom hævn. Kahlen bøjer sig ikke, men tager stædigt den ulige kamp op og risikerer nu både sit liv, men også båndet til den lille umage familie, som er opstået omkring ham på heden.
Kilde: Nordisk Film

Dele af filmen er optaget på Hjerl Hede.

Pris medlem/ ledsager: kr. 140,- /  285,-

Før filmen spiser vi i Limone: valgfri burger og en sodavand/enøl/ et glas vin.

Der kan bestilles een medlemsbillet pr bestilling - resten er til ledsagerpris. Tilmeldingen er binden efter sidste tilmeldingsfrist.

Ved sygdom/forfald må billetten ikke overdrags til andet medlem/person uden accept fra arrangøren.

hanne.soe@holstebro.dk

hanne.soe@holstebro.dk