Tur til Rosenfestival i Bogense

Valgmenighedskirken, Skolegade 29, 7500 Holstebro Valgmenighedskirken
Skolegade 29

Tur til Rosenfestival i Bogense

Elsker du roser og vil du gerne se, hvordan se de også kan bruges, når hele Bogense by er pyntet med roser? Vil du gerne opleve Githa Nørby åbne rosenfestivallen og sammen med Jim Lyngvild navngive en ny rose? Vil du også gerne se en rosenmark med millioner af roser? Vi kommer også forbi kunstnerhjemmet, hvor billedkunstner Else Friis og trædrejer Jørn Andersons udstiller deres værker.

Vi samles op på parkeringspladsen ved Valgmeninghedskirken kl. 7.00 og sætter kursen mod Bogense. Undervejs serveres der kaffe og et rundstykke.

Ved ankomst til Bogense vil vi overvære åbningen med velkomsttale af Githa Nørby, hvorefter hun sammen med Jim Lyngvild vil navngive en ny rose. Herefter er der mulighed for at gå rundt og se den smukt rosen-udsmykkede by. Se program her:

KL. 13.45 samles vi op af bussen, der kører os til Buddes planteskole. Her vil Budde vise os rosenmarker og fortælle om dyrkning af roser. Der vil være mulighed for at købe roser med hjem, så medbring evt. en sæk hertil. Der vil blive serveres en sandwich til frokost med en vand/sodavand til.

KL. 15.10 vil vi køre videre til kunstnerhjemmet, hvor billedkunstner Else Friis og trædrejer Jørn Andersons udstiller deres værker. De vil vise os deres kunstnerhjem og værksteder og fortælle om deres arbejder.

Kl. 16.15 vender vi næsen mod Holstebro, hvor vi forventer at være retur ca. kl. 19.00. Der vil på turen serveres kaffe og kage.

Praktiske oplysninger:

Pris:
Medlemmer: 200,- kr.
Ledsager: 500,- kr.

Der kan maks tilmeldes et medlem pr bestilling – øvrige tilmeldte er til ledsagerpris.

Tilmelding er bindende efter tilmeldingsfristen.

Prisen indeholder: bus, kaffe og et rundstykke, rundvisning på Buddes planteskole og Kunstgalleri Bogense samt kaffe og kage.

Personaleforeningen ved Holstebro Kommune
Tlf: +45 30264353