Koncerten “British invasion” i Folkets hus

.

The British Invasion

Ståkoncert

Torsdag den 6. oktober 2022 kl. 20.00 (dørene åbner 1 time før)

Efter “Woodstock 50 Years”, “The Beatles – Final Albums” og “Rolling Stones – It’s Only Rock ‘N’ Roll” fortsætter Classic Artists koncerterne med en af de vigtigste perioder i populærmusikkens historie. “The British Invasion”, som musikken fra de mange engelske rock og pop-grupper, der opstod i midten af 1060’erne, kaldes under ét.

The British Invasion var primært musik, men også forskellige bud på livsstil, herunder påklædning. De unge kunne nu identificere sig med forskellige musikalske udtryk, og gennem livsstil og uniformering, signalere hvilken type musik der var deres foretrukne.

De ældre generationer så hovedrystende til, mens ungdommen fandt sammen i et spirende oprør mod de bestående normer, og en ny bevidsthed der også skulle blive en faktor i den politiske udvikling.

Den ikoniske musik fra tresserne er også en del af ballasten hos de fire garvede solister – Bjørn Fjæstad, Poul Halberg, Søren Sko og Dicte, der hver giver deres bud på kendte klassikere, når de går på scenen i dette brag af en koncert, er de bakket godt op af koncertens backing band under ledes af kapelemster Kennet Lauridsen.

The British Invasion – musikken der indtog USA og den vestlige verden

At musikken, der opstod i tressernes ungdomskultur, har overlevet, i dag under den bredere folkelige betegnelse tressermusik, vidner om de kvaliteter, der prægede tiden og The British Invasion.

Du kan vælge imellem pindebøf eller et stjerneskud (vi tager en liste med).

Pris medlem/ledsager: kr. 160 / kr. 380.

Prisen indeholder: koncertbillet inkl. drinkbillet, spisning inkl. en drink.
Der udleveres ingen billet, men du bliver krydset af på en liste ved indgangen.

Vi mødes kl 17:45 i Den Glade Pingvin - 25 meter fra Folkets Hus.

Poul.Tambjerg@holstebro.dk

Poul.Tambjerg@holstebro.dk