Tur til Galschiøtt - Hollufgård Skulpturpark - Fjordenhus - Street art Brande

Valgmenighedskirken, Skolegade 29, 7500 Holstebro Valgmenighedskirken
Skolegade 29

Tur til Galschiøtt - Hollufgård Skulpturpark - Fjordenhus - Street art Brande

Kom med Kunstudvalget på en spændende heldagstur, hvor vi starter med at køre til Odense og få en spændende rundvisning med Jens Galschiøt i hans galleri, værksted og butik.

Jens Galschiøt er en dansk kunstner, hvis udtryk dækker fra smykker og figurer til gigantiske, politisk ladede skulpturer.
Han skaber internationale happenings for at fremhæve den nuværende ubalance i verden fra Hong Kong og Mexico til Europa og USA. I Holstebro er han især kendt for figuren "Kajs plads" ved Skovvang.
Vi slutter rundvisningen af med et glas vin og en snak med Jens Galschiøt mens vi spiser frokost på stedet.

Derefter kører vi videre til Skulpturparken ved Hollufgård, som er et af Danmarks største udstillingssteder, og ligger i et historisk herregårdsmiljø omgivet af pragtfuld natur.
I skulpturparken sættes kunstværker i dialog med det omkringliggende natur- og kulturlandskab. Her går vi rundt på egen hånd i parken.

Vi fortsætter mod Fjordenhus, mens vi får kaffe og kage i bussen.

Her skal vi med en af Vejle Kunstmuseums guider rundt i dele af Olafur Eliassons enorme bygningskunstværk Fjordenhus. Oplev de fantastiske kunstværker i den åbne stueetage, få den fascinerende historie om design- og byggeprocessen , og kom med en tur under vandet og se udstillingen i kælderen. Her kan du bl.a. se en række af de unikke møbler, Eliasson har skabt specielt til Fjordenhus. Udstillingen kan kun opleves på de guidede ture.

Til slut kører vi til Brande, hvor vi går en tur rundt i midtbyen og ser på Street art og gavlmalerier. I 2022 er det 19 gadekunstnere der har indtaget byen og skabt en enestående gadekunstfestival og har sat kulør på Brandes torv og gader med både Street Art-malerier, gavlkunst, North Side Gallery, m.m.

Vi spiser aftensmad på Smagshuset, hvor vi får en middag incl. en en øl/vand/vin.

Busafgang fra Valgmenighedskirken præcis kl. 8,00 og forventet hjemkomst ca 19,30-20,00.

Pris:
Medlem: kr 390,-
Ledsager: kr 975,-

Med i prisen er guidet rundvisning hos Galschiøt og Fjordenhus, tur i Hollufgård Skulpturpark og Brande Street Art. Morgenmad, frokost, eftermiddagskaffe og aftensmad med drikkevarer. Alle deltagere får en mulepose med Kunstudvalgets tryk med en lille overraskelse i.

Efter sidste tilmeldingsfrist er tilmeldingen bindende.

Der kan kun købes en billet til medlemspris pr medlem, resten er til ledsagerpris.

Kunstudvalget
Tlf: +45 21725734