Trapholt og Koldinghus med frokost

Æblehaven 23
6000 Kolding

Trapholt og Koldinghus med frokost

Trapholt Kunstmuseum med omvisning, Koldinghus frokost og Mary udstillingen på egen hånd.

Kunst tur til Trapholt og Koldinghus lørdag den 21. maj 2022 kl. 09.00

Vi tager på kunst tur til Trapholt med omvisning i bl.a. Verner Panton udstillingen.
Efter omvisning er der lidt tid til selv at se mere, bagefter kører vi til Koldinghus, hvor vi spiser frokost i Madkælderen, inkluderet 1 genstand. Derefter er det tid til at se udstillingen Mary og Kronprinsesserne, det er på egen hånd.

Bussen kører fra Koldinhus kl 15.15 præcis

Verner Panton på trapholt Kunstmuseum
Udstillingen Verner Panton – Farver en ny verden inviterer ind i farvemesterens ekspressive og ukonventionelle designs. Udstillingen viser fem årtiers farverige designunivers inden for møbler, lamper og tekstiler, men også ind i sanselige miljøer, f.eks. Fantasy Landscape; et limited edition 48 m2 stort møbellandskab af bølgende ekstravagante former i stærke intense farver. Med installationer som denne brød Panton med alle traditionelle ideer om indretning: gulve, vægge, lofter og møbler formet til én organisk enhed. I installationen Lyset og Farven, som Verner Panton skabte til en udstilling på Trapholt i 1998, føres man gennem otte rum, der med hver deres farvetema tilbyder en nærværende og sanserig oplevelse der gør, at man mærker kropsligt, hvordan hver enkelt farve fysisk påvirker ens velvære.

Erik Frandsen på Trapholt Kunstmuseum
For Erik A. Frandsen blev nedlukningen en hidtil uset kreativ eksplosion, hvor maleri på maleri blev skabt i hidtil uhørt hastighed. Nedlukningen betød fordybelse og arbejde uden afbræk. Inspirationen til malerierne kom fra alle steder; hjemmets bogreol, vinduet til haven, motiv af en græsk krukke fra samlingen på Metropolitan i New York, hentet på nettet eller fotografier af bygningsværker og duer fra Rom. Den europæiske kunsthistorie blev genstuderet og elementer fra blandt andet Bloomsbury Gruppen, Matisse og Van Gogh kan findes i de nye malerier. Historiens evindelige gentagelsesmønster udvisker kronologien, når Frandsen dissekerer og sampler på tværs af tid og sted.

Afgang Holstebro ved Valgmenigheds kirken kl 9.00 præcis

Turen er inkl.: transport, kaffe og rundstk., entréer, omvisning, frokost + 1 genstand, og en lille overraskelse :)

Medlemspris: 310
Ledsager pris: 775

Bindende tilmelding pr 11. maj 2022 hvor der er sidste tilmeldingsfrist.

mail2frej@gmail.com

mail2frej@gmail.com