Ibens Farverige - Malekursus

7500 Holstebro

Ibens Farverige - Malekursus

Arrangementsbeskrivelse

Velkommen til Ibens Malekursus: ” SÅ KAST DIG DOG UD I DET!”

Her er højt til loftet, maling på alle fingrene og forhåbentlig masser af glade og små skøre ideer.

Hvem er kurset for: nybegyndere og dem der allerede har leget med maling en tid – men trænger til ny inspiration

Kurset afholdes i mit galleri på Gartnerivej 33 i Holstebro. Der er 8 pladser på holdet, hvilket betyder, at der er god tid til individuel sparring og hjælp.

Der udbydes 1 hold i efteråret 2018 – lørdag den 6. oktober.

Du kan deltage uanset om du selv er fyldt med gode ideer, eller du har brug for hjælp til at få ideerne – blot du har lyst at lege med maling.

Jeg maler altid med fingrene, så den teknik anbefaler jeg at vi prøver af. Vil du hellere male med pensler kan du naturligvis også det.

Hvad får du: Først og fremmest undervisning og sparring. Derudover dit forbrug af maling hele dagen. Lærreder medbringer du selv. Vi starter med boller, kaffe/ the. Om eftermiddagen giver jeg mere kaffe/the og sødt.

Hvad medbringer du selv: Madpakke. Lærreder i valgfri størrelser (jeg anbefaler at du tager nogle stykker med og ikke mindre end 30 x 30 cm) pensler, hvis du ønsker at male med det.

Hvad kan du måske lære:

• Hvad kan du bruge dit aflagte dankort til?
  • At bruge farver du aldrig har brudt dig om
  • Hvordan får jeg overhovedet startet på et maleri?
  • Hvad ” kan” dyre/billige lærreder?
  • At SE på dit maleri – og lære noget om, hvad det evt. mangler/ hvad der kan tilføres.

Hvad kan du ikke lære:

• Hvordan du maler en naturtro banan eller gulvmoppe
  • Hvordan kan man leve af at være kunstner
  • Hvordan maler jeg et billede uden af få maling på tøjet.

Jeg vil gerne hjælpe dig til at male DIT maleri – ikke blot en kopi af andres og jeg håber du får så stort et skub, at du får lyst at lege videre med maling fremover.

Måske har du et udklip eller et foto på din mobil – af noget du godt kunne tænke dig at lære noget om… så tage det med og vi ser på, om jeg kan guide dig i den retning.

Der bliver desuden mulighed for at prøve mange forskellige teknikker, hvis du har lyst til det.

Planen for dagen er, at vi starter dagen med kaffe og boller. Herefter vil der være en kort snak om jeres forventninger, noget om materialer, og så skal vi i gang.

Begge dage starter med en ” bundet opgave” – et oplæg fra mig og afhængig af, hvad I måtte ønske – laver vi flere af den slags eksperimenter i løbet af kurset.

Jeg maler alle mine malerier med fingrene og det er særligt den metode vi skal arbejde med. Du kan naturligvis male med pensler, hvis det er det du foretrækker.

Derfor er det også rigtig vigtigt at du medbringer noget tøj, der kan tåle lidt af hvert.

Du skal være villig til at vise dine ting frem til de andre på holdet – og til at give og modtage ideer og forslag vedr. både deres og dine egne ting. Da vi er et lille hold bliver der god tid til individuel vejledning.

Du er meget velkommen til at tage nogle billeder med du måske er gået i stå med.

Måske kan vi sammen finde nye veje (og jeg synes det er en gave at male ovenpå noget der allerede findes!)

Håber at se dig til en farverige dag.

Mange hilsner

Iben

Facebook: ibens farverige

www.ibenlaursen.dk

Tilmelding starter tirsdag d. 4. september kl. 17,00.
Der er bindende tilmelding.
Kurset er kun for medlemmer af personaleforeningen.